صفر تا صد تحلیل فاندامنتال

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که تصمیم به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال دارند این است که قیمت این دارایی ها در آینده چقدر خواهد بود؟ تحلیل فاندامنتال همراه با تحلیل تکنیکال یکی از روش های موثر برای تحلیل و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال در آینده است.

تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال ماهیت پروژه های رمزنگاری را بررسی می کند و مسائل مهمی مانند نحوه ارائه ارز دیجیتال، تیم توسعه و نقشه راه پروژه را بررسی می کند. در این مقاله به بررسی تحلیل فاندامنتال و پارامترهای بررسی شده در آن می پردازیم.

تحلیل بنیادی که به آن تحلیل بنیادی ارز دیجیتال نیز می گویند، یک روش تحلیل از بالا به پایین است که سعی می کند ارزش آن را با ارزیابی ماهیت یک دارایی با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر محاسبه کند.

بنیانگذار این تحلیل بنجامین گراهام است. او یکی از مدیران برجسته سرمایه گذاری، اقتصاددانان مشهور و از فعالان بازار سهام در ایالات متحده است. به گفته بنجامین گراهام، در تحلیل بنیادی ارزش ذاتی اوراق بهادار، عوامل بسیاری از جمله ضرایب قیمت، درآمد و پرداخت های شرکت و غیره مورد توجه قرار می گیرد.

واضح است که دنیای ارزهای دیجیتال با دارایی های سنتی مانند سهام بسیار متفاوت است، زیرا در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، عملا معیارهای سنتی برای ارزیابی بنیادی وجود ندارد.

بنابراین، تجزیه و تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال حتی برای بسیاری از تحلیلگران حرفه ای کار بسیار دشواری است. اما تحلیل های تخصصی می تواند اطلاعات دقیقی در مورد بهترین زمان خرید ارز دیجیتال و قیمت آن در آینده در اختیار تحلیلگران و سرمایه گذاران قرار دهد.

بیشتر بخوانید  الگوریتم اثبات سهام (PoS) چیست؟+انواع الگوریتم اثبات سهام

تحلیل بنیادی نیازمند کسب دانش برای شناخت عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال در بلندمدت است. پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، می توان چشم اندازی از آینده ارزهای دیجیتال به دست آورد.

متغیرهای مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال

متغیرهای مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال
متغیرهای مورد نیاز برای تحلیل فاندامنتال

همانطور که اشاره کردیم، تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال نیازمند مطالعات عمیق در این زمینه است. یک سرمایه گذار هوشمند ارز دیجیتال باید در بازی با ارقام بزرگ به خوبی مهارت داشته باشد و همیشه در فرآیند سرمایه گذاری مراقب باشد تا نحوه سرمایه گذاری را بیاموزد.

در اینجا این سوال مطرح می شود: عوامل موثر بر تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال چیست؟ در زیر به برخی از عوامل موثر در تحلیل بنیادی می پردازیم:

ارزش بازار

به عنوان مثال، اگر قیمت بیت کوین (در هر واحد) 26031 دلار و تعداد بیت کوین های در گردش 19464781 میلیون باشد، برای محاسبه ارزش بازار بیت کوین کافی است قیمت هر واحد بیت کوین را در تعداد بیت کوین ضرب کنید. . در گردش. این معادل 506,867,437,017 یا تقریباً 506 میلیارد دلار است.

سرمایه بازار در واقع یک عامل بسیار مهم برای سرمایه گذاران است تا کل سرمایه آن ارز را در بازار ارز دیجیتال تعیین کنند و بتوانند تصمیمی عاقلانه برای سرمایه گذاری بگیرند. هر چه ارزش بازار ارز بیشتر باشد، ریسک سرمایه گذاری کمتر می شود.

توجه به این نکته ضروری است که ارزش بازار تنها یکی از عواملی است که بر تحلیل وضعیت آتی بازار تأثیر می گذارد. برای به دست آوردن یک ارزیابی دقیق، لازم است تمام عوامل تأثیرگذار در تحلیل بنیادی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید  بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید و اسکالپ

بررسی موجودی کوین

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد به جای خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده، آنها را نگه می دارند؟ یک راه حل برای کنترل تورم، عرضه یک ارز دیجیتال محدود در بازار است. به عنوان مثال، در حال حاضر 19464781 بیت کوین استخراج شده است.

طبق قانون عرضه و تقاضا، عرضه کم و تقاضای زیاد باعث افزایش قیمت آن ارز دیجیتال در آینده می شود. بنابراین یکی از عوامل مهمی که در تحلیل فاندامنتال باید به آن توجه شود، سهام ارزی است.

حجم معاملات

حجم معاملات
حجم معاملات

یکی از مهمترین عوامل در این تحلیل بازار سهام، حجم معاملات است. اما جالب است بدانید که حجم تراکنش یکی از عوامل مهم در سنجش محبوبیت یک ارز دیجیتال است. حجم معاملات در بازار ارز دیجیتال به شرح زیر است:

حجم بالای تراکنش ها برای یک ارز دیجیتال نشان می دهد که تقاضا برای آن ارز زیاد است. برخی از مبتدیان ممکن است فقط به حجم معاملات ارزهای دیجیتال در یک روز توجه کنند، در حالی که حجم معاملات روزانه می تواند به طور ناگهانی تحت تأثیر اخبار یا شایعات تغییر کند.

بنابراین بهتر است در این مدل تحلیلی ارز دیجیتال حجم تراکنش ها را در مدت یک ماه بررسی کنید.

نرخ بازگشت سرمایه

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران کمک می کند تا عملکرد یک ارز دیجیتال را ارزیابی کنند. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین در ابتدای راه اندازی آن 0.06 دلار بود. در زمان نگارش این مقاله در تاریخ 22 آگوست 2023، هر واحد بیت کوین با قیمت 26031 دلار با احتساب قیمت دلار 49300 تومان معادل 1283328000 تومان معامله می شود.

بیشتر بخوانید  آینده ارز دیجیتال ترون

نحوه استخراج و هزینه آن

یک عامل موثر در تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال محاسبه هزینه مورد نیاز برای استخراج آن سکه است. زیرا اگر استخراج یک ارز دیجیتال در مقایسه با قیمت آن بسیار گران باشد، ماینرها تمایلی به استخراج آن ارز ندارند. در نتیجه به دلیل کاهش میزان ماینینگ، قیمت سکه کاهش می یابد.

بنابراین، یکی از عوامل موثر در این مدل تحلیلی که ماینرها باید در نظر بگیرند، مقایسه قیمت یک ارز دیجیتال با مقدار پولی است که باید برای استخراج آن خرج کنند. متأسفانه برخی از سرمایه گذاران مبتدی بدون توجه به این مشکل متحمل ضررهای هنگفتی می شوند.

لازم به ذکر است که در ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم‌های اجماع دیگری مانند اثبات سهام استفاده می‌کنند، سود وام مسکن و مبلغ وام مسکن باید در پلتفرم تأیید شود.

نقشه راه

با توجه به محبوبیت ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، پروژه های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال راه اندازی شده است. اما پس از بررسی و تحلیل اطلاعات به دست آمده مشخص می شود که اکثر آنها نقشه راه مشخصی ندارند و چشم انداز روشنی از خود در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهند.

به شما توصیه می کنیم قبل از ورود به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال مورد نظر در مورد طرح جامع پروژه تحقیقات لازم را انجام دهید. اگر دانش کافی در این زمینه ندارید می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

 

 

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *