معرفی بهترین جفت ارزهای فارکس

بزرگترین بازار مالی جهان از نظر گردش مالی، فارکس می باشد. که این بازار به کاربران خود امکان معامله و کسب درآمد از نوسانات طیف گستره ای از دارایی ها ارائه می دهد و همان طور که بیشتر ما می دانیم اصلی ترین دارایی آن، ارزهای رایج کشورها در قالب جفت ارز هستند.

انتخاب بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید و اسکالپ، جزو اولین اقداماتی است که باید قبل از ورود به این بازار انجام داده باشید. به همین علت توجه به نقدینگی، نوسانات، تناسب دارایی با استراتژی معاملاتی و زمان معاملات بسیار مهم است.

معرفی بهترین جفت ارزهای فارکس 
معرفی بهترین جفت ارزهای فارکس

بسیاری از معامله گران که به دنبال معاملات اسکالپ در فارکس هستند معمولا سعی می کنند در زمان اخبار مهم اقتصادی معاملات خود را باز کنند که معمولا اخبار تاثیر بسیار زیادی بر روی جفت ارزهای اصلی دارند. بنابراین اگر به دنبال انجام معاملات اسکالپ بر روی جفت ارزهای اصلی هستید بهتر است حتما از تاثیر اخبار مهم اقتصادی تحلیل فاندامنتال را نیز بر روی آن ها در نظر بگیرید.

مشهورترین جفت ارز فارکس، یورو دلار

یورو دلار آمریکا (EURUSD) جزو بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید به حساب می آید. این دارایی، نوسانات بسیار خوبی دارد و همچنین بیشترین حجم معاملات را در این بازار به خود اختصاص داده است. که این ویژگی ها باعث شده آن رابه گزینه بسیار عالی برای ترید تبدیل بنماید.

نوسانات سریع یورو دلار آن را به یکی از بهترین جفت ارزهای فارکس برای معاملات اسکالپینگ تبدیل کرده است. معامله گران اسکالپینگ، پوزیشن های خود را در کمترین فاصله های زمانی باز و بسته می کنند. به همین دلیل یورو دلار، بهترین جفت ارز مناسب برای این استراتژی است زیرا؛ نوسانات کوتاه و سریع با اسپرد اندک دارد.

بیشتر بخوانید  بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی و روزانه
یورو دلار
یورو دلار

لازم به ذکر است که قرار داشتن یورو دلار در صدر بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید، به معنی توجه بیشتر تریدرهای حرفه ای به آن است. واقعیتی که احتمال ضرر افراد تازه وارد را افزایش می دهد. نکته مهم دیگر این است که EURUSD با دلار آمریکا فرانک سوئیس، همبستگی منفی و با پوند انگلیس دلار آمریکا، همبستگی مثبت دارد.

پوند آمریکا

این دارایی جزو بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید هر معامله گر حرفه ای به حساب می آید. این دارایی 9/5 درصد از کل نقدینگی فارکس رابه خود اختصاص داده است. و همان طور که می دانیم مهم ترین دلیل رونق خرید و فروش آن نیز تسلط آمریکا و انگلیس بر اقتصاد دنیا است. توصیه می شود جفت ارزهایی با نقدینگی بالا مانند پوند آمریکا را به عنوان یک دارایی پوششی در پورتفولیوی خود قرار دهید.

نقدینگی عالی، نوسانات کافی و اسپرد اندک از مهم ترین خصوصیاتی است که پوند آمریکا را در بین بهترین نمادهای فارکس برای ترید قرار می دهد. بیشترین نوسانات این جفت ارز مربوط به زمان اعلام ماهانه نرخ بهره انگلیس یا اندکی پس از آن رخ می دهد. مهم ترین علت نوسانات پوند آمریکا، تفاوت زیاد نرخ مبادله آن ها است. این خصوصیت را تقریبا در هر جفت ارز حاوی پوند انگلیس، مشاهده می کنیم.

دلار آمریکا و یوان چین

رابطه پیچیده، پر تنش، بی ثبات و در عین حال گسترده تجاری بین آمریکا و چین، از مهم ترین دلایلی است که آن را در لیست بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید قرار می دهند. این عوامل، در واقع نیروی محرکه ی نوسانات شدید این دارایی به حساب می آیند. یکی از ویژگی های دلار یوان که آن را برای افراد اهل ریسک به بهترین جفت ارز فارکس برای ترید تبدیل می کند، شناوری کمتر ارزش یوان است.

بیشتر بخوانید  تریدینگ ویو چیست؟ آموزش صفر تا صد آن

برای ترید این جفت ارز، باید اخبار مربوط به روابط این دو کشور با دقت بالا دنبال شود.

دلار آمریکا ین ژاپن

دلار آمریکا و ین ژاپن جزو بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید محسوب می شوند. طیف گسترده ی مبادلات این دو کشور و همچنین تاثیر فوق العادهی ژاپن بر اقتصاد شرق آسیا در طول بیش از چهار دهه، از مهم ترین دلایل رونق بازار این ارز در فارکس بوده است. همان طور که گفته شده این جفت ارز نوسانات خوبی دارد.

به همین خاطر آن را می توان به عنوان بهترین جفت ارزهای فارکس برای اسکالپینگ قرار داد. برای تشخیص سود از اسکالپ این دارایی، تشخیص درست زمان نوسانات بسیار مهم است. به ویژه در صورت بروز تنش سیاسی بین امریکا و شرق آسیا، ژاپن با همسایگانش و یا نزدیک شدن به انتشار آمار مربوط به صادرات ژاپن از سوی اداره ی آمار این کشور می توانید از این روش معاملاتی نیز سود ببرید.

دلارآمریکا دلارکانادا

این جفت ارز را بسیاری از معامله گران در زمره ی بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید قرار می دهند.این جفت ارز که به Loonie معروف است، حدود5/5 درصد از کل نقدینگی فارکس را در اختیار دارد. نکته قابل ذکر در مورد دلار آمریکا – کانادا این است که بانک مرکزی کانادا بسیار کمتر از همتای آمریکایی خود به اعمال سیاست های پولی برای کنترل ارزش ارز رایج این کشور علاقه دارد.

این بانک از سال 1998 به طور مستقیم در تعیین ارزش این ارز دخالتی نکرده است. نرخ بهره آمریکا و نیز قیمت نفت، به عنوان یکی از مهم ترین محرک های اقتصادی بین این دو کشور، اصلی ترین عوامل نوسان دلار آمریکا دلار کانادا هستند.

بیشتر بخوانید  گیوی (GWEI) چیست؟ پرکاربردترین واحد شمارش اتر

دلار استرالیا دلار آمریکا

به دلایل متعددی این جفت ارز را می توان یکی از بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید معرفی کرد. هنگام ترید دلار آمریکا – دلار استرالیا باید نیم نگاهی به آمار صادرات مواد خام استرالیا داشته باشید. امنیت این جفت ارز به دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی حاکم بر هر دو کشور نیز یکی از مهم ترین دلایل قرار گیری آن در جمع بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید است.

در آخر

ما در اینجا سعی کردیم  نکات بسیار مهم و ارزنده ای در مورد بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید و اسکالپ را به شما معرفی کنیم. اما در انتها لازم است بگوییم که انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ و ترید در بازار فارکس به هیچ وجه نمی تواند تضمین کننده موفقیت شما در این بازار باشد و لازم است پیش نیاز های دیگری را نیز برای این منظور در نظر بگیرید. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد و درباره بهترین ارز های دیجیتال برای ترید هم در این سایت صحیت کردیم.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *