معرفی تریدینگ ویو (TradingView)

تریدینگ ویو یک پلت فرم آموزشی مبتنی بر وب است که نمودارهای قیمت بازار مالی از جمله ارزهای دیجیتال را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار می دهد. یادگیری نحوه کار با تریدینگ ویو بسیار آسان است. یادگیری ترفندهای معاملاتی موجی برای مبتدیان می تواند گام مهمی برای شروع آنها در مسیر یادگیری تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال باشد. جدا از بررسی نمودارها، می توانید استراتژی های معاملاتی خود را به اشتراک بگذارید یا آموزش دهید.

Trading View یک ابزار قدرتمند برای همه افراد با سطوح تجربی مختلف از مبتدی تا افراد با تجربه در تجزیه و تحلیل معاملات فنی و معاملات ارزهای دیجیتال است. ویژگی های رایگان تریدینگ ویو نیازهای اکثر معامله گران، به ویژه مبتدیان را برآورده می کند. با این حال، وقتی تریدینگ ویو را مرور می‌کنید و بررسی می‌کنید که معامله‌گران دیگر چه می‌گویند، مهم است که از آموزش‌ها و تحلیل‌هایی استفاده کنید که به استراتژی شما کمک می‌کنند و اطلاعات و آموزش‌های اضافی را فیلتر می‌کنند. همچنین کورکورانه از دیگران پیروی نکنید!

برای معامله گرانی که عاشق تحلیل تکنیکال هستند، یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل نمودار ضروری است. Trading Wave یک گزینه مناسب برای افراد مبتدی و با تجربه است. این پلتفرم بسیاری از خدمات نمودار و معاملات را ارائه می دهد و همچنین دارای گزینه عضویت رایگان است. بیایید صادق باشیم… همه به خرید ترمینال بلومبرگ نیاز ندارند یا پول ندارند.

اگر در Binance معامله کرده اید، حتماً تا به حال متوجه شده اید که به ابزارهای مشاهده معاملات در این صرافی دسترسی دارید. در محیط تحلیل نمودار قیمت ارزهای دیجیتال در این سایت، تعداد ابزارها به قدری زیاد است که بدون آموزش ممکن است ترسناک به نظر برسد. برای یادگیری نحوه استفاده از تریدینگ ویو، به خصوص اگر مبتدی هستید، این مقاله را بخوانید.

بیشتر بخوانید  بهترین جفت ارزهای فارکس برای ترید و اسکالپ

تریدینگ ویو چه کاری انجام می‌دهد؟

تریدینگ ویو چه کاری انجام می‌دهد؟
تریدینگ ویو چه کاری انجام می‌دهد؟

تریدینگ ویو پلتفرمی است که به شما امکان می دهد شاخص های فنی را سفارشی کنید، نمودار ایجاد کنید و دارایی های مالی را تجزیه و تحلیل کنید. این شاخص ها شامل الگوها، خطوط و اشکالی است که روزانه توسط میلیون ها معامله گر استفاده می شود. TradingView کاملا مبتنی بر وب است و نیازی به دانلود هیچ نرم افزاری ندارید. البته اگر ترجیح می دهید از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید، می توانید نسخه های iOS و اندروید را دانلود کنید.

تریدینگ ویو در سال 2011 در Westerville، اوهایو راه اندازی شد و در حال حاضر پایگاه کاربران زیادی دارد. به طوری که تنها در سال 2020 بیش از هشت میلیون حساب کاربری در این سایت ایجاد شد. کاربران می توانند نمودارهای قیمت سهام، کالاها و ارزهای رمزنگاری بی شماری مانند بیت کوین را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند. کاربران گزینه های رایگان و پولی دارند. می توانید تجزیه و تحلیل، نتایج و توصیه های آموزشی خود را در شبکه اجتماعی تریدینگ ویو به اشتراک بگذارید. با انجام این کار، می توانید مهارت های خود را از طریق بازخوردهایی که از دیگران دریافت می کنید، ارتقا دهید.

آموزش ثبت نام رایگان و ورود به سایت تریدینگ ویو

برای استفاده از ویژگی های TradingView، ابتدا باید یک حساب کاربری در این پلتفرم ایجاد کنید. برای انجام این کار، به صفحه اصلی Trading View در Tradingview.com بروید و روی گزینه آبی رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه (شروع به کار) کلیک کنید.

اگر می‌خواهید حساب کاربری بخرید، یکی از برنامه‌های Pro+، Pro یا Premium را انتخاب کنید. در غیر این صورت، به پایین صفحه بروید و گزینه “Try Free Basic” را انتخاب کنید. در پایین این صفحه نیز می توانید برنامه های مختلف را از نظر کارایی با هم مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین استراتژی های ترید روزانه در سال ۲۰۲۴ | معرفی ۱۰ استراتژی برتر

در مرحله بعد، یکی از گزینه های ورود از طریق ایمیل در گوگل، فیس بوک، توییتر، یاهو، اپل یا لینکدین را انتخاب کنید. در این مرحله، ایجاد یک حساب کاربری رایگان TradingView متوقف می شود و می توانید به وب سایت این پلتفرم دسترسی داشته باشید.

نحوه دانلود و نصب تریدینگ ویو روی موبایل و دسکتاپ

همانطور که گفتیم TradingView کاملاً مبتنی بر مرورگر است و نیازی به دانلود مشتری ندارد. علاوه بر این، می‌توانید اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ را برای این پلتفرم دانلود کنید و دسترسی آسان‌تری به ویژگی‌های آن داشته باشید. برای این کار از صفحه رسمی این سایت به آدرس tradingview.com/desktop به پایین صفحه رفته و گزینه مورد نظر را دانلود کنید.

  • TradingView دو نسخه اپلیکیشن موبایل، یکی برای اندروید و دیگری برای iOS ارائه می دهد. در اینجا ما لینک هر دو را قرار می دهیم.
  • Trading View را برای اندروید از فروشگاه Google Play دانلود کنید
  • Trading View را برای iOS از اپ استور دانلود کنید

کاربران می توانند تریدینگ ویو را در iOS از لینک بالا نصب کنند تا وارد اپ استور شوند و سپس کلمه TradingView را جستجو کنند. پس از یافتن برنامه، روی Get کلیک کنید تا آن را دانلود کنید.

پس از دانلود، روی Open کلیک کنید تا برنامه باز شود. پس از باز کردن برنامه برای اولین بار، اگر نمی‌خواهید اعلان‌ها را دریافت کنید، روی «Don’t allow» و اگر می‌خواهید اعلان‌ها را دریافت کنید، روی «Allow» ضربه بزنید. در مرحله بعد روی Log in کلیک کنید تا به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.

ویژگی‌های اکانت پولی تریدینگ ویو

ویژگی‌های اکانت پولی تریدینگ ویو
ویژگی‌های اکانت پولی تریدینگ ویو

تریدینگ ویو امکانات زیادی را به صورت رایگان ارائه می دهد، بنابراین یک مبتدی در زمینه تجزیه و تحلیل نمودار واقعاً نیازی به خرید اشتراک پولی در این سایت ندارد. اما با رشد معامله‌گران و افزایش نیازها، خرید نوعی اشتراک تریدینگ ویو سرمایه‌گذاری بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید  ترید خورجینی (Straddle Trade) چیست؟

تست بک تست در تایم فریم های روزانه زیر در نسخه رایگان امکان پذیر نیست و برای استفاده از این قابلیت باید اشتراک خریداری کرد. بک تست کردن یک استراتژی معاملاتی تمرینی است که یک معامله گر برای توسعه مهارت های خود پس از یادگیری مفاهیم اساسی به آن نیاز دارد.

دسترسی به اندیکاتورهای بیشتر را می توان از دیگر امکاناتی که در طرح های پولی در اختیار معامله گران قرار می دهد نام برد. تعداد زیادی نشانگر در دسترس کاربران رایگان است، اما برخی از شاخص های ارزشمند فقط برای کاربرانی که اشتراک پولی خریداری کرده اند در دسترس است. امکان تقسیم صفحه نمایش به 4، 6 یا 8 قسمت به طوری که بتوانیم همزمان چندین بازار را رصد کنیم در پلن های پولی نیز وجود دارد.

سخن پایانی

برای هر کسی که به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل نمودار است، تریدینگ ویو راه حل بسیار خوبی است. محتوای آموزشی Trading View به صورت رایگان در دسترس است و اصول نمودارها و شاخص های فنی را به طور کامل توضیح می دهد.

از نظر شبکه های اجتماعی، تریدینگ ویوچندان قدرتمند نیست. اتاق های گفتگو معمولا حاوی نکات خطرناکی هستند که باید از آنها اجتناب کرد. این واقعیت جنبه اجتماعی تریدینگ ویو را برای مبتدیان کم ارزش می کند.

با این حال، TradingView ارزش بررسی را دارد، حداقل با توجه به ابزارهای نمودار آن. Backtesting یک ویژگی عالی است و تریدینگ ویو را برای تست استراتژی ها بسیار مناسب می کند. آموزش تحلیل تکنیکال یک موضوع بسیار عمیق است و شما می توانید با باز کردن یک حساب کاربری رایگان در تریدینگ ویو وارد دنیای آن شوید و ابزار کافی برای کشف جنبه های مختلف این دنیا را خواهید داشت.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *