مقایسه پرفکت مانی و وب مانی

پرفکت مانی و وب مانی از کیف پول های محبوب ایرانی ها هستند، زیرا برخلاف پی پال، این شرکت ها ایران را تحریم نکرده اند. در نتیجه می توانید به سادگی با یکی از این کیف پول ها ثبت نام کنید و بدون نیاز به استفاده از خدمات ارزی شرکت های واسط، از خدمات آن در ایران استفاده کنید و از خدماتی مانند خرید تتر استفاده کنید. نکته جالب در مورد این دو کیف پول، شباهت آنها به ویزا و مسترکارت است، اما با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین، اگر می خواهید تفاوت های این دو شبکه پرداخت آنلاین را بدانید، با مقایسه پرفکت مانی و وب مانی در این مقاله همراه باشید.

همانطور که گفته شد، اگرچه این دو کیف پول الکترونیکی از نظر عملکردی بسیار شبیه هم هستند، اما در برخی مواد مانند نرخ کارمزد، نوع حساب و غیره نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در زیر، این دو سرویس کیف پول و شبکه های پرداخت آنلاین را از دیدگاه های مختلف مقایسه می کنیم.

مقایسهٔ روند ثبت‌نام پرفکت مانی و وب مانی

مقایسهٔ روند ثبت‌نام پرفکت مانی و وب مانی
مقایسهٔ روند ثبت‌نام پرفکت مانی و وب مانی

اولین مورد در لیست تفاوت های پرفکت مانی و وب مانی از دیدگاه ما مقایسه بین مراحل ثبت نام آنهاست، زیرا در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود برای استفاده از هر یک از آنها باید ثبت نام کنید و البته روند باید مطابق با آن ها باشد. برای ثبت نام در وب مانی باید وارد وب سایت وب مانی شوید و با استفاده از شماره موبایل و ایمیل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس باید نوع حساب خود را انتخاب کرده و پس از تایید قوانین می توانید از اکانت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  چرا خرید تتر همان سرمایه گذاری روی دلار است؟

اما توجه داشته باشید که این حساب فقط می تواند تا 300 دلار به شما سرویس دهد و محدودیت هایی برای شما دارد زیرا هنوز احراز هویت نشده اید. در واقع وب مانی قبل از احراز هویت کمی به شما اعتماد می کند و سطح حساب شما Alias ​​Passport است. در این سطح حساب، همانطور که قبلا ذکر شد، فقط می توانید تا 300 دلار در کیف پول خود نگه دارید و سقف تراکنش روزانه 100 دلار است.

اگر خود را در وب ‌سایت وب مانی احراز هویت کنید، سطح کاربری شما به Personal Passport ارتقا می ‌یابد. مزیت این نوع حساب این است که می توانید تا 10000 دلار در کیف پول خود نگه دارید و تا سقف 3000 دلار روزانه تراکنش انجام دهید. برای احراز هویت در وب مانی، باید عکس شناسنامه خود را ارسال کنید.

این سند می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • گذرنامه
  • کارت ملی جدید
  • کارت شناسایی همراه با عکس

برای ثبت نام در پرفکت مانی، باید پس از انجام مراحل معمول ثبت نام، احراز هویت شوید.

البته می توانید از پرفکت مانی بدون حساب احراز هویت شده استفاده کنید، اما احراز هویت در این کیف دارای مزایایی از جمله نرخ کارمزد کمتر است. فرآیند احراز هویت پرفکت مانی کمی سخت ‌تر از وب مانی است، اما این بدان معنا نیست که مراحل دشواری دارد.

تنها تفاوت این است که گاهی ممکن است از شما تصویری از سند ترجمه شده به انگلیسی خواسته شود که در این صورت می توانید از فتوشاپ استفاده کنید و تصویر ترجمه شده ای از سند خود ایجاد کنید. همچنین باید سندی برای تایید آدرس محل سکونت خود ارائه دهید. برای این کار می توانید از قبوض آب، برق، گاز و تلفن که مدت زیادی است صادر نشده اند استفاده کنید. برای اثبات هویت خود می توانید از یکی از مدارک گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت ملی نیز استفاده کنید تا به راحتی احراز هویت کنید.

بیشتر بخوانید  آموزش خرید تتر در صرافی نوبیتکس

مقایسه نرخ کارمزد پرفکت مانی و وب مانی

یکی از مهم ترین مواردی که تفاوت اصلی را بین انواع کیف پول الکترونیکی ایجاد می کند، نرخ کارمزدی است که از کاربران برای هر تراکنش دریافت می کنند. به طور معمول، پرفکت مانی برای هر تراکنش 0.5٪ کارمزد دریافت می کند، در حالی که وب مانی 0.8٪ از کل مبلغ را هنگام تبدیل ارز از فرستنده را دریافت می کند.

اعتبار و محبوبیت در سراسر جهان

اعتبار و محبوبیت در سراسر جهان
اعتبار و محبوبیت در سراسر جهان

در بین انواع کیف پول الکترونیکی، گزینه ای سودآور خواهد بود که مورد استفاده و پشتیبانی سایت های مختلف خارجی و بین المللی قرار می گیرد. بنابراین کیف پولی که فقط توسط برخی سایت های خارجی پشتیبانی می شود نیز چندان مورد استقبال مردم نخواهد بود! اما اگر پرفکت مانی و وب مانی را از نظر مقبولیت جهانی با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که این دو سرویس رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند وحنی می توان در برخی شرایط پرفکت مانی رایگان هم بدست آورد.

پشتیبانی از کیف پول های گوناگون

در حال حاضر با حساب پرفکت مانی می توانید 3 نوع کیف پول دلاری، یورویی و طلایی داشته باشید. هنگام استفاده از حساب وب مانی، می توانید انواع کیف پول ها را به دلار، یورو، دانگ و روبل روسیه داشته باشید.

نحوه شارژ

نکته دیگری که هنگام مقایسه پرفکت مانی و وب مانی بسیار مهم است نحوه شارژ حساب ها است. برای شارژ کردن حساب پرفکت مانی خود، می توانید از کوپن های پرفکت مانی، کارت های اعتباری و صرافی های آنلاین استفاده کنید. در حالی که می توانید از Paymer (شبیه به کوپن پرفکت مانی)، کارت های اعتباری و صرافی های آنلاین برای شارژ حساب وب مانی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه بدست آوردن پرفکت مانی رایگان

سرعت انتقال ارز

در این قسمت از مقایسه مشابه قسمت قبل می توان گفت که هر دوی این سرویس ها از نظر سرعت انجام تراکنش های مشابه با هم کار می کنند. زیرا انتقال ارز از طریق این شبکه ها 2 تا 3 روز کاری زمان می برد.

نتیجه ‌گیری

در آخر برای انتخاب بین پرفکت مانی و وب مانی، کاملاً نظر شخصی شما قابل اهمیت می باشد و این‌ که به چه نوع حساب‌ هایی نیاز دارید.

فرایند واریز و برداشت در مجموع دارای روندی یکسان هست و شما باید متناسب با نیاز خود، و با توجه به میزان کارمزد، یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

همچنین این مورد را در نظر بگیرید که مکانی که در آن می‌ خواهید از کیف پول استفاده کنید، کدام کیف پول را پشتیبانی می ‌کند و آیا ارزش ثبت ‌نام کردن دارد یا خیر.

 

 

 

 

 

 

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *