معرفی جامع گیت کوین (Gitcoin)

با گذشت بیش از یک دهه از ظهور ارزهای رمزپایه و فناوری بلاک چین، امروزه شاهد ظهور نوآوری های جدیدی در دنیای ارزهای دیجیتال هستیم که هر یک به نوبه خود در تلاش هستند تا به نوعی رونق بیشتری را برای جوامع بشری فراهم کنند.یکی از مشکلاتی که برنامه نویسان و توسعه دهندگان همیشه از آن رنج می برند دشواری فرآیند استخدام است.
گیت کوین که این روزها از آن به عنوان بهشت ​​کدنویس ها یاد می شود، پلتفرمی را در Github ایجاد کرده است تا توسعه دهندگان و برنامه نویسان را به هم متصل کند و در نتیجه جذب کارشناسان فعال در این زمینه را تسهیل کند. برای توضیح بهتر، Gitcoin پلتفرمی است که به برنامه نویسان و توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با کار بر روی نرم افزار منبع باز این پلتفرم و به زبان های برنامه نویسی مختلف، ارزهای رمزنگاری شده کسب کنند.
GitHub همه چیزهایی را که برنامه نویسان نیاز دارند فراهم می کند. هدف این پلتفرم پشتیبانی از توسعه پروژه های متن باز است که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم را می توان یکی از حامیان اصلی آن دانست. با توجه به نقش اصلی پلتفرم GTC در جذب کاربران از دنیای ارزهای دیجیتال، این مقاله از وبلاگ تتریار را به تعریف دقیق GTC اختصاص داده ایم و اگر شما نیز به این حوزه علاقه دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال گیت کوین GTC چیست؟

ارز دیجیتال گیت کوین GTC چیست؟
ارز دیجیتال گیت کوین GTC چیست؟

گیت کوین پلتفرمی است که توکن GTC را ارائه می دهد و برای تسهیل ارتباط بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایجاد شده است. GTC که در نوامبر 2017 راه اندازی شد، توسعه دهندگان را تشویق می کند تا روی پروژه های منبع باز کار کنند. در واقع می توان گفت که GTC بستری برای اتصال برنامه نویسان، توسعه دهندگان و پروژه های مختلف است. به عبارت دیگر، GTC یک پلتفرم انقلابی است که برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان طراحی شده است تا با کار بر روی نرم افزار منبع باز درآمد کسب کنند.

بیشتر بخوانید  خرید تتر بهتر است یا بیت کوین|خرید کدام سرمایه گذاری بهتری است؟

لازم به ذکر است که پلتفرم گیت کوین خدمات مختلفی را به افراد ارائه می کرد که می توان به گیت کوین گرنت، پلتفرم گیت کوین بانتی، هکاتون و شتاب دهنده هسته اشاره کرد. GTC گرانت یک پلتفرم تامین مالی جمعی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برای پروژه های منبع باز خود بودجه دریافت کنند. پلتفرم GTC بانتی به کارآفرینان اجازه می دهد وظایفی را که نیاز به توجه دارند به دیگران محول کنند و پس از اتمام کارها، توسعه دهندگان می توانند ارز دیجیتال دریافت کنند. در مورد سرویس هکاتون، می توان گفت که GTC رویدادهای هکاتون را به صورت آنلاین میزبانی می کند و توسعه دهندگان را برای همکاری در موضوعات خاص گرد هم می آورد.

توکن حاکمیتی گیت کوین یعنی GTC بر روی یک قرارداد هوشمند اتریوم پیاده سازی شده است و دارندگان این توکن می توانند در مدیریت پلتفرم گیت کوین شرکت کنند. تعداد توکن‌های GTC که توسط یک فرد نگهداری می‌شود، مستقیماً با قدرت رای آنها در سیستم حاکمیتی مرتبط است.

 گیت کوین چگونه کار می کند؟

در تعریف گیت کوین توضیح داده شده است که این پلتفرم به پروژه های منبع باز کمک می کند تا بودجه مالی مورد نیاز خود را تامین کنند و همچنین علاقه مند به ارائه راه حل هایی برای کمک به فضای دیجیتال مطابق با اصول DeFi است. در یک مرور کلی از گین گوین، عملکرد آن را می توان به عنوان تقویت روابط موجود بین توسعه دهندگان و سرمایه گذاران به روشی بسیار عملی و همچنین کمک به برنامه نویسان با تکنیک های مختلف فناوری منبع باز توصیف کرد. برای ارائه چنین خدماتی، گیت کوین از Github کمک می گیرد، که در اصل اکوسیستمی بود که در سال 2008 راه اندازی شد و به یکی از پلتفرم های میزبانی اینترنتی بزرگ برای پروژه های برنامه نویسی تبدیل شده است.
در واقع، گیت هاب به عنوان رابط اصلی برای گیت کوین عمل می کند و تعدادی پروژه را ارائه می دهد که برای دستیابی به اهداف از پیش تعریف شده شرکت های ارزهای دیجیتال تنظیم شده اند. البته شایان ذکر است که تمرکز پلتفرم GTC، حمایت از تامین مالی تولید کالاهای عمومی بوده است که اغلب غیرمنقول و بدون رقیب محسوب می شوند. پروژه های کالاهای عمومی به معنای مواردی مانند زیرساخت و ارائه حریم خصوصی کاربران است که با هدف کمک به همه اعضای جامعه طراحی شده اند. این پروژه ها بدون نیاز به رقابت با یکدیگر به نفع جامعه هستند. تاکنون بیش از 50000 سرمایه گذار و 250000 توسعه دهنده بلاک چین توانسته اند از این پلتفرم برای رسیدن به اهداف مالی خود کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید  بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در 2023

برنامه Bounty Gitcoin

برنامه Bounty Gitcoin در این پلتفرم یک سری چالش‌های تکنولوژیکی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند که هر کدام مشکلات، محدودیت‌های زمانی و پاداش‌های مالی خاص خود را دارند. توسعه دهندگانی که در این برنامه شرکت می کنند می توانند جوایز مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن شرکت کنند.

برای شرکت در این برنامه، یک کاربر ابتدا باید در GitHub مشکلی ایجاد کند و موضوع را در پلتفرم گیت کوین برای تامین مالی مطرح کند. پس از این، مشارکت کنندگانی که قصد تأمین مالی پروژه را دارند، می توانند نظر خود را در مورد پروژه به صورت کوتاه بیان کنند.

توسعه دهندگان همچنین می توانند پروژه هایی را بر اساس Bounty انتخاب کنند که نشان دهنده کل بودجه پروژه برای توسعه دهندگان است. پاداش بالاتر برای یک پروژه همچنین می تواند به نرخ ساعتی بالاتر منجر شود. به عنوان مثال، یک پروژه با پاداش بین 1.5 تا 5000 دلار ممکن است نرخ ساعتی 50 تا 195 دلار داشته باشد. نرخ های ساعتی نیز بر اساس مهارت و زبان برنامه نویسی متفاوت است. به عنوان مثال، پروژه هایی که به مهارت های برنامه نویسی کامپیوتری مانند CSS و HTML نیاز دارند نسبت به زبان های پیشرفته تر مانند جاوا اسکریپت و Solidity نرخ شروع کمتری دارند.

پروژه های Bounty Gitcoin می توانند در هر دو دسته دارای مجوز و بدون مجوز وجود داشته باشند. برنامه های دارای مجوز برای شروع کار نیاز به تایید سرمایه گذار دارند و برنامه های بدون مجوز به هر کسی اجازه می دهد پروژه را بدون محدودیت زمانی تکمیل کند.

بیشتر بخوانید  اسیلاتور چیست؟ + تفاوت آن با اندیکاتور

GitHub همچنین به توسعه دهندگان Web 3 اجازه می دهد تا از طریق برنامه Kernel Fellowship، پروژه ها را ایجاد و بسازند و روابط خود را با یکدیگر تقویت کنند. این برنامه معمولاً یک سمینار هشت هفته ای است که برای ترویج یادگیری برگزار می شود. این برنامه یک پلت فرم رایگان و متن باز را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد که بر اساس آن می توانند یک پایگاه دانش برای توسعه Web3 ایجاد کنند.

آینده ارز گیت کوین

آینده ارز گیت کوین
آینده ارز گیت کوین

همانطور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال همیشه با نوساناتی همراه است و نمی توان در مورد آینده آن اظهار نظر یا تصمیم گیری کرد. اما به طور کلی می توان گفت که آینده این ارز دیجیتال علاوه بر همکاری با سایر شرکت های معتبر به اهداف و برنامه های آینده آن نیز بستگی دارد. همچنین باید بگوییم که توسعه دهندگان صنعت بلاک چین قصد دارند از این صنعت در هر زمینه دلخواه استفاده کنند.

گیت کوین موفق شده است یکی از چیزهایی که مردم در دنیای واقعی به آن نیاز دارند را شناسایی کند و از جامعه ای از افراد علاقه مند، هوشمند و قادر به ساخت زیرساخت ها و برنامه های جدید وب 3 حمایت کند. افراد می توانند دانش خود را در این زمینه افزایش دهند و بدون نیاز به استخدام در پروژه های جهانی شرکت کنند و در ازای آن درآمد کسب کنند.

این پلتفرم همچنین از مکانیزم اختصاص بودجه و همچنین انگیزه های مالی برای توسعه دهندگان استفاده می کند تا شرکت ها را به اجرای پروژه های منبع باز تشویق کند. همه این موارد که این گزینه تامین مالی ثانویه یا به اختصار QF نامیده می شود، می تواند نقش مهمی در تعیین آینده GTC داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله از تتریار سعی کردیم پلتفرم کاربردی گیت کوین را به شما معرفی کنیم، همانطور که در مطالب بالا مشاهده می کنید، با رشد و توسعه فضای بلاک چین، این صنعت سعی کرده از کاربرد های خود برای توسعه تمامی حوزه ها استفاده کند. و صرفا ذهن بشر به خرید بیت‌ کوین و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دیگر محدود شود.

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *