ترید با هوش مصنوعی چیست؟

ترید با هوش مصنوعی اخیراً در معاملات ارزهای دیجیتال سر و صدای زیادی به پا کرده است و برخی افراد ترجیح می دهند از آن و یک ربات معامله گر ارز دیجیتال استفاده کنند تا اینکه ساعت ها در پای چارت بنشینند. امروزه بازار هوش مصنوعی در معاملات مخاطبان بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است، به خصوص پس از ظهور ربات ChatGPT، این بازار بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. به این ترتیب همه افراد می توانند بدون هیچ آموزشی کار کنند، تمرین کنند و دلار کسب کنند.

با تمام این توضیحات، آیا هوش مصنوعی می تواند به معامله گران این حوزه در تحلیل رفتار ارزهای دیجیتال و روند بازار کمک کند؟ در این مقاله می‌خواهیم کاربردهای هوش مصنوعی در معاملات ارزهای دیجیتال را معرفی کنیم و ببینیم تا چه حد می‌توانیم به فناوری و ربات‌ها در انجام معاملات اعتماد کنیم. با ما ارتباط برقرار کنید.

آینده ترید با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اکنون می تواند نقش مهمی در ترید داشته باشد. هوش مصنوعی به معامله گران کمک می کند تا با پیش بینی روند بازار بر اساس تجزیه و تحلیل داده های گذشته و فعلی، تصمیمات آگاهانه و مناسب تری بگیرند. ترید با هوش مصنوعی سرعت و دقت تراکنش ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و امکان اتوماسیون فرآیندهای تراکنش را برای بهبود کارایی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  چرا خرید تتر همان سرمایه گذاری روی دلار است؟

به طور کلی می توان از دو نوع هوش مصنوعی در معاملات استفاده کرد. در یک حالت، ابزارها در درجه اول برای تجزیه و تحلیل داده ها و کمک به تجزیه و تحلیل نمودارها استفاده می شوند. از طرف دیگر، می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید که به صورت خودکار تجارت می کنند. ابزارهای هوش مصنوعی که معاملات را به صورت خودکار انجام می دهند نیز AI Trader Bot نامیده می شوند.

مزایای ترید با هوش مصنوعی

مزایای ترید با هوش مصنوعی
مزایای ترید با هوش مصنوعی

تجارت با هوش مصنوعی مزایای بسیاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • افزایش سرعت و کارایی

سیستم‌های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند حجم عظیمی از داده‌های بازار را با سرعت بالا پردازش کنند و امکان تجزیه و تحلیل داده‌های بازار در زمان واقعی و اقدام سریع را فراهم کنند. این سطح از سرعت و اجرای آنی معاملات فراتر از توانایی تاجران انسانی است.

  • بهبود دقت

علاوه بر سرعت، ترید با هوش مصنوعی نیز دقت را تا حد زیادی بهبود می بخشد. با کاهش احتمال خطای انسانی، پیش بینی های دقیقی ارائه می کند که منجر به تصمیم گیری آگاهانه تر و مفیدتر می شود.

  • کاهش خطر

قابلیت‌ های ترید با هوش مصنوعی به معامله‌گران اجازه می‌ دهد تا قبل از وقوع زیان‌های احتمالی بازار هشدار داده شوند، بنابراین خطرات موجود در معاملات کاهش می‌یابد.

انواع پلتفرم‌ها برای ترید با هوش مصنوعی

انواع پلتفرم‌ها برای ترید با هوش مصنوعی
انواع پلتفرم‌ها برای ترید با هوش مصنوعی

سیستم ها و پلتفرم های زیادی برای ترید با هوش مصنوعی ایجاد شده اند. این سیستم ها را می توان به سه دسته زیر طبقه بندی کرد.

پلتفرم های تولید سیگنال

این سیستم ها سیگنال هاییی مانند خرید تتر یا فروش را بر اساس داده های تاریخی تولید می کنند. این پلتفرم ها پارامترهای مختلفی مانند قیمت، حجم معاملات و محاسبات پیچیده ریاضی را برای تولید این سیگنال ها در نظر می گیرند. این سیستم ها از الگوها و شاخص های قیمت نیز استفاده می کنند. می توان از آنها برای ترید در بازارهای مختلف از جمله فارکس، بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد. دو بستر اصلی در این زمینه عبارتند از:

بیشتر بخوانید  آموزش خرید تتر در خارج از کشور

Trade Ideas: این پلتفرم از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های بازار و تولید سیگنال های معاملاتی بلادرنگ استفاده می کند. همچنین ابزار های مدیریت ریسک را فراهم می کند که به کاربران امکان می دهد تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
The Trading Analyst: این پلتفرم متخصص در سیگنال های معاملاتی گزینه ها از هوش مصنوعی برای شناسایی معاملات سودآور استفاده می کند. از طریق این پلتفرم، سیگنال‌های حاوی اطلاعات دقیق درباره اجرای تراکنش از طریق پیامک برای کاربران ارسال می‌شود.

پلتفرم‌های معاملاتی الگوریتمی

یکی دیگر از کاربرد های ترید با هوش مصنوعی ، فعال کردن معاملات الگوریتمی است. این الگوریتم ها برای تصمیم گیری و انجام معاملات با سرعت بالا طراحی شده اند. آنها می توانند انحراف قیمت را تشخیص دهند، معاملات با فرکانس بالا را انجام دهند و جهت بازار را در زمان واقعی پیش بینی کنند. سیستم معاملاتی که در این زمینه نسبت به رقبای خود برتری زیادی دارد عبارتند از:

متاتریدر 5: این پلتفرم میزبان بازاری است که در آن الگوریتم های پیشرفته با هوش مصنوعی در دسترس هستند. سرمایه گذاران می توانند ربات های مورد نظر خود را خریداری کرده و بر اساس استراتژی های معاملاتی خود از آنها استفاده کنند. این ربات‌های معاملاتی می‌توانند از طرف شما 24 ساعته در بازارهای مختلف از بازار فارکس گرفته تا بازار ارزهای دیجیتال معامله کنند.

دستیارهای مجازی

برخی از ربات‌های هوش مصنوعی یا دستیاران مجازی می‌توانند روندهای بازار را نظارت، تجزیه و تحلیل و درک کنند و به آن‌ها اجازه دهند توصیه‌های ارزشمندی را به معامله‌گران ارائه کنند. در زیر به یک سیستم برجسته در این دسته اشاره کرده ایم:

بیشتر بخوانید  بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

TD Ameritrade: مشاور روبوی این پلتفرم از هوش مصنوعی برای ارائه برنامه های سرمایه گذاری شخصی به کاربران بر اساس میزان تحمل ریسک و اهداف سرمایه گذاری استفاده می کند. این دستیار مجازی با مدیریت بیشتر جنبه های معاملاتی، از جمله تجزیه و تحلیل بازار، ارزیابی ریسک و تعدیل پورتفولیو، تجارت را آسان تر می کند.

به طور کلی، سیستم‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی سرعت و کارایی بیشتری و همچنین تصمیم‌گیری مبتنی بر داده را ارائه می‌دهند. همانطور که همیشه توصیه می شود، قبل از انتخاب هر پلتفرم تجاری یا ابزاری برای ترید با هوش مصنوعی، تحقیقات شخصی کافی انجام دهید.

جمع‌ بندی

هوش مصنوعی چشم انداز معاملات را بازتعریف کرده و روش های معاملاتی را با پیشرفت تکنولوژی به طور قابل توجهی افزایش داده است. در حالی که چشم انداز ترید با هوش مصنوعی الهام بخش است، اما نباید به طور کامل جایگزین قضاوت انسان و شهود انسانی شود. در عوض، بهترین راه و استراتژی برای استفاده از ترید با هوش مصنوعی، استفاده از کارایی و بینش هوش مصنوعی و ترکیب آن با شهود یک معامله گر انسانی برای یک تجربه معامله بهینه است.

 

 

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *