سرمایه گذاری ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از سود آورترین و پرطرفدارترین روش های سرمایه گذاری در کل جهان است. در بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از سرمایه ‌گذاران سرمایه‌ گذاری‌های کوتاه‌م دتی انجام می‌ دهند تا بتوانند سود بسیار سریعی از ارزهای دیجیتال به دست آورند.

در این بازار، از آنجایی که ارزهای دیجیتالی زیادی بر پایه فناوری بلاک چین وجود دارد و نوسانات شدید قیمت وجود دارد، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را بسیار دشوار کرده است. اگر به دنبال بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستید، ما در این مقاله لیستی از بهترین ها را گردآوری کرده ایم.

به یاد داشته باشید که اگرچه این ارزها می توانند انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باشند و شما از این نوع سرمایه گذاری سود خواهید برد، اما ریسک ها و زیان های خود را نیز به همراه دارند.

منظور از سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارز دیجیتال چیست؟

قبل از معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، ابتدا لازم است مفهوم سرمایه گذاری کوتاه مدت را درک کرده و با انواع آن آشنا شوید. سرمایه‌گذاری کوتاه‌م دت به این معناست که سرمایه ‌گذاران به صورت روزانه یا هفتگی ارزها را در مدت کمتر از یک سال خرید و فروش می‌کنند.

این سرمایه گذاری شامل ریسک های بالایی است. اما با برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل الگوها و نمودارهای بازار برای تصمیم گیری سریع و از همه مهمتر با انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، می توان تا حدودی احتمال موفقیت در این نوع سرمایه گذاری را افزایش داد. برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، باید انواع روش های معاملاتی کوتاه مدت را بشناسید.

بیشتر بخوانید  استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟ و آیا Staking سودآور است؟

معاملات روزانه (Day Trading)

معاملات روزانه (Day Trading)
معاملات روزانه (Day Trading)

این نوع معامله یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال در کوتاه مدت است. زیرا سودآورترین بازارهای ارزهای دیجیتال متعلق به معاملات روزانه است. معامله گران در طول روز با تجزیه و تحلیل مناسب اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند و در پایان روز کل معامله را می بندند.

این تحلیل باید به درستی انجام شود زیرا تغییرات قیمت ارز فقط برای مدت کوتاهی است و ناگهان روند بازار با افزایش یا کاهش غیرمنتظره مواجه می شود. اگر معامله‌ گران هنگام معامله ارزها، تحلیل بنیادی، روند و تحلیل تکنیکال را در نظر بگیرند، استراتژی‌های معاملات روزانه موفقی را یاد گرفته ‌اند.

معاملات اسکالپ یا اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت محبوب است که از حرکت قیمت ارزها در روز سود کمی به همراه دارد. یکی از عوامل موفقیت در تجارت اسکالپ سرعت و ثبات است. بنابراین معامله گران با تعامل و تصمیم گیری سریع با حرکات بازار سودهای کمی به دست می آورند.

تفاوت بین معاملات روزانه و اسکالپینگ در این است که معامله گران اسکالپینگ چندین معامله را در روز باز می کنند تا در مدت زمان محدودی از طریق تحلیل تکنیکال سود زیادی به دست آورند. اما در معاملات روزانه، تعداد کمی معامله انجام می شود و معامله گران بیشتر درگیر تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال هستند. معاملات اسکالپ برای افرادی که نمی خواهند برای مدت طولانی روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند توصیه می شود.

معاملات نوسان‌گیری (Swing Trading)

نوسان گیری ارزهای دیجیتال کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. در واقع، معامله‌گران در معاملات پرنوسان، زمانی که قیمت در آینده کاهش یا افزایش پیدا می‌کند، ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند و زمانی که سود کسب کردند، آن را می‌فروشند.

بیشتر بخوانید  سرمایه گذاری دوگانه (Dual investment) چیست؟

همچنین در معاملات نوسان گیری ارزهای دیجیتال اساس تحلیل معامله گران بیشتر تحلیل تکنیکال است و گاها از تحلیل فاندامنتال برای بررسی نوسانات قیمت استفاده می کنند. درک مفهوم و تسلط بر روندها در بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین استراتژی ها در معاملات نوسانی است که موفقیت شما را در این نوع معاملات تضمین می کند.

توجه داشته باشید که نوسان گیری و سرمایه گذاری کوتاه مدت یکسان نیستند و با یکدیگر متفاوت هستند. در سرمایه گذاری کوتاه مدت، ریسک سرمایه گذاری حداقل ممکن است. اما نوسانات روشی پرخطر با امکان دستیابی به سود بسیار بالا در مدت زمان کوتاه در بازار ارزهای دیجیتال است.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

اکنون زمان آن است که در مورد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت بیاموزید. فقط به خاطر داشته باشید که انتخاب هر یک از این ارزهای دیجیتال باید با توجه به اعتبار آن ارز در صرافی ها و روند قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال انجام شود. این بدان معناست که معامله با ارز دیجیتال در هر زمانی برای شما سودآور نخواهد بود. بلکه با به کارگیری استراتژی های کوتاه مدت به نفع شما خواهد بود.

ارز دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین با ارزش بازاری حدود 538.63 میلیارد دلار، قدیمی ترین و باارزش ترین ارز دیجیتال محسوب می شود و 45 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است که می تواند به طور مستقیم معامله شود.

ارز دیجیتال بیت کوین یک شبکه مالی غیرمتمرکز است که نوسانات قیمت آن تاثیر قابل توجهی بر بازار ارز دارد. با توجه به نقدینگی بالای بیت کوین، همیشه خریداران و فروشندگانی را در هر زمان پیدا خواهید کرد که این ارز را مبادله کنند و همین امر آن را به یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای سرمایه گذاری در بیت کوین تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید  عوامل موثر بر قیمت تتر

ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum)

این ارز دیجیتال علاوه بر داشتن 18 درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال، به دلیل قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار گرفت. در واقع ارز دیجیتال اتریوم برای حل مشکلات و چالش هایی که در بیت کوین ظاهر شد ایجاد شد.

به عنوان مثال، سیستم اتریوم سریعتر از بیت کوین است و زمان بلاک آن در اتریوم 14 ثانیه و در بیت کوین 10 دقیقه است. علاوه بر این، ارزهای دیجیتالی که امروزه در حال توسعه هستند یا در خود شبکه بلاک چین ایجاد و ایجاد می شوند یا با اتریوم رقابت می کنند. با توجه به ویژگی های ارز دیجیتال اتریوم، معامله گران را وادار می کند تا این ارز را به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت انتخاب کنند. طبیعتا اتریوم یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاری بلند مدت است.

ارز دیجیتال تتر (Tether)

ارز دیجیتال تتر (Tether)
ارز دیجیتال تتر (Tether)

تتر حدود 82 میلیارد دلار ارزش دارد و 6.8 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. ارز دیجیتال تتر مبتنی بر بلاک چین پایدار با ارزش و نرخ مبادله ثابت حدود 1 دلار است که توسط دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می ‌شود و در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال محافظت می‌شود. این ارز دیجیتال محدودیت عرضه ندارد و به دلیل افزایش تقاضا برای خرید تتر تتر بیشتری تولید می شود.

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano)

ارز دیجیتالکاردانو با علامت اختصاری ADA دارای ارزش بازار 13.71 دلار و سهم بازار 1.14 درصد است. کاردانو با استفاده از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های اثبات کار، شبکه را ایمن و غیرمتمرکز می‌کند و در نتیجه معاملات انجام‌ شده در کاردانو حتی در مقایسه با بیت‌ کوین و اتریوم، ارزان و سریع انجام می‌شوند. به گفته تعدادی از تحلیلگران، کاردانو یکی از ارزهای دیجیتالی است که در آینده شاهد جهش های عظیمی در قیمت آن خواهد بود.

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *