چانگ ‌پنگ ژائو یا CZ کیست؟

چانگ ‌پنگ ژائو یا CZ (ما در این مقاله او را ژائو می نامیم!) یکی از مشهورترین افراد در صنعت ارز دیجیتال است که نامش از نوامبر 2022، در زمان سقوط ارزهای دیجیتال، بیش از هر زمان دیگری در اخبار منتشر شده است.

EO نقش مهمی در ورشکستگی FTX داشت و حتی در اوج بحران نقدینگی این صرافی که در نهایت منجر به ورشکستگی آن شد، پیشنهاد خرید این شرکت را داد. اما پس از اطلاع از میزان مشکلات FTX، او اعلام کرد:

در نتیجه بررسی ها و گزارش های اخیر خبری مبنی بر اختلاس از وجوه مشتریان در صرافی FTX، خرید این شرکت را متوقف کرده ایم.

پس از فروپاشی FTX، چانگ‌ پنگ ژائو به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های باقی‌مانده در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شد و تجارت صرافی بایننس از همه صرافی‌های دیگر پیشی گرفت. اگرچه ثروت ژائو چندین بار با فروپاشی بازار ارزهای رمزنگاری شده نوسان کرده است، مدیرعامل 45 ساله همچنان با دارایی خالص بیش از 4 میلیارد دلار در میان 600 ثروتمندترین فرد جهان قرار دارد. CZ به دارایی های صرافی Binance معتقد است:

امروزه هیچ صرافی غیرمتمرکزی وجود ندارد که بتواند حجم معاملات ما را مدیریت کند و هیچ کدام به اندازه پلتفرم ما امن نیستند.

در 21 نوامبر 2023، ژائو به نقض قوانین ضد پولشویی ایالات متحده متهم شد. وی پس از اعتراف به این اتهام از سمت خود در صرافی بایننس استعفا داد. پذیرش اتهام توسط چاو و قول او برای همکاری با تحقیقات USAID باعث شد که حکم زندان او از 10 سال به 18 ماه کاهش یابد. چانگ پنگ ژائو با قرار وثیقه 175 میلیون دلاری آزاد شد. او به مدت سه سال از مدیریت بایننس محروم شد و پس از این مدت می تواند به پلتفرم بایننس بازگردد. خود CZ فقط 50 میلیون دلار جریمه شد و 4.3 میلیارد دلار باقی مانده باید از طریق Binance پرداخت شود.

بیشتر بخوانید  معرفی ۱۰ شت کوین برتر برای خرید در ۲۰۲۴

تاسیس بایننس

چانگ پینگ ژائو 27 ساله بود و در کمتر از دو سال، سه بار به عنوان مدیر تیم های نیوجرسی، لندن و توکیو منصوب شد. اما این ترفیع هم نتوانست رضایت این جوان پرتلاش را جلب کند. او در سال 2005 به شانگهای چین نقل مکان کرد تا شرکتی به نام Fusion Systems را تأسیس کند، قبل از اینکه در صنعت ارزهای دیجیتال کار کند. این شرکت به دلیل تولید برخی از سریع ترین سیستم های معاملاتی با فرکانس بالا برای کارگزاران سهام شناخته شده است.

بنیانگذار بایننس، قبل از راه اندازی این صرافی، خود را به عنوان یک کارآفرین سریالی معرفی می کرد که همیشه قبل از رسیدن به اشتیاق و هدف نهایی خود به دنبال ایجاد یک استارتاپ موفق بود. در سال 2013، ژائو در مورد بیت کوین از یک بازیکن پوکر، یک سرمایه گذار خطرپذیر، یاد گرفت و شروع به یادگیری در مورد آن کرد:

وقتی برای اولین بار با بیت کوین روبرو شدم، با خودم فکر کردم که این دارایی دیجیتال تبدیل به یک دارایی بین المللی خواهد شد. من در چین، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن و آمریکا زندگی کرده ام و به خوبی از مشکلات انتقال پول از کشوری به کشور دیگر مطلع هستم.

ارز دیجیتال بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین
ارز دیجیتال بایننس کوین

بهتر است قبل از ادامه زندگی حرفه ای موسس صرافی بایننس و تشریح فعالیت های وی، با ارز دیجیتال بایننس کوین بیشتر آشنا شوید. BNB ارز دیجیتال بومی صرافی بایننس است که در بازار ارزهای دیجیتال با نام BNB نیز شناخته می شود. مهمترین نکته ای که در معرفی ارز دیجیتال بایننس بیان شد این است که این ارز دیجیتال ابتدا فعالیت خود را بر روی پلتفرم بلاک چین اتریوم آغاز کرد. اما امروز، پس از پیشرفت چشمگیر، روی پلتفرم بلاک چین خود یعنی بایننس کار می کند.

بیشتر بخوانید  علت تفاوت قیمت تتر و دلار چه می باشد؟

زمانی که Changpeng Zhao صرافی Binance را ایجاد کرد، به فکر ایجاد یک توکن برای پرداخت هزینه در صرافی افتاد. و بدین ترتیب توکن Binance متولد شد. این توکن از ابتدا به عنوان یک ابزار پرداخت مهم در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته است. BNB بر روی استاندارد و شبکه bep2 عمل می کند و محبوب ترین پلت فرم برای پروژه های مختلف قراردادهای هوشمند و توکن است.

توکن BNB در مدت زمان بسیار کوتاهی مورد پذیرش گسترده کاربران قرار گرفت. این اتفاق نشان می دهد که BNB ویژگی های فوق العاده ای دارد و به لطف آنها توانسته است تعداد زیادی از کاربران را به خود جذب کند.

ثروت افسانه‌ای چانگ پینگ ژائو

ثروت افسانه‌ای چانگ پینگ ژائو
ثروت افسانه‌ای چانگ پینگ ژائو

یکی از جذاب ترین بخش های زندگی افراد مشهور و موفق، تایید ثروت و دارایی آنهاست. با توجه به حجم تراکنش هایی که بایننس در سرتاسر جهان انجام می دهد، می توان حدس زد که چانگ پنگ ژائو چقدر ثروت دارد! آخرین گزارش مجله یاهو در سال 2020 در مورد ثروت موسس صرافی بایننس، دارایی او را حدود 2.6 میلیارد دلار تخمین زده است! ژائو قبلا در مصاحبه ای اعلام کرده بود که نزدیک به 99 درصد از دارایی های خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است و از این طریق ثروت زیادی به دست می آورد.

تا سال 2020، صرافی بایننس حدود 20 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد و گفته می شود 90 درصد سهام بایننس متعلق به چانگ پنگ ژائو است. از زمانی که ژانگ شرکت را تاسیس کرد، او مدیر عامل شرکت بوده است. نکته قابل توجه در مورد Binance این است که این صرافی دیجیتال چانگ پنگ ژائو را تنها پس از 180 روز فعالیت میلیاردر کرد! امروزه ژائو با 96 میلیارد دلار ثروت یازدهمین فرد ثروتمند جهان است!

بیشتر بخوانید  صرافی قابل اعتماد ارز دیجیتال چه شرایطی دارد؟

چانگ پنگ ژائو در شبکه‌های اجتماعی

قبل از رشد اینترنت و شبکه های اجتماعی، مردم تنها می توانستند افراد برجسته و موفق در عرصه های مختلف را از طریق اخبار و روزنامه ها دنبال کنند. این شبکه های اجتماعی می توانند پلی بین مردم و افراد موفق ایجاد کنند و زمینه ای برای آموزش، تعامل و دسترسی به اطلاعات صحیح ایجاد کنند. چانگ پنگ ژائو از آن دسته افراد موفقی است که در شبکه های اجتماعی فعال است و از این طریق با فالوورهای خود ارتباط برقرار می کند.

 

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *