مزایای کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی یک تکه کاغذ است که در بازار ارز دیجیتال استفاده می‌شود. این تکه کاغذ دارای اطلاعات مهمی مانند بارکد است که با استفاده از آن می‌تواند به ارز‌های دیجیتال دسترسی پیدا کرد. سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از این برگه به صورت آفلاین ارز دیجیتال خود را ذخیره کرده و به آن دسترسی داشته باشند. استفاده از کیفت پول کاغذی یک روش امن برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال است. در ادامه این مطلب به سؤال کیف پول کاغذی چیست؟ به صورت کامل پاسخ خواهیم داد.

کیفت پول کاغذی چیست؟

این کیف پول غیر دیجیتال توسط برنامه‌های تولید کننده کیفت پول کاغذی ایجاد می‌شود. کیفت پول‌های کاغذی به شکل یک برگه هستند که کد‌ها و کلید‌ها شما (phrase code) روی آن چاپ شده است و معمولاً یک بارکد نیز روی آن است که با استفاده از آن برنامه کیف پول روی دستگاه شما می‌‌تواند آن را اسکن کند و ارز‌های دیجیتال شما را به کیفت پول نرم افزاری شما منتقل کند.

البته در بعضی مواقع به اشتباه تصور می‌شود که این کاغذ صرفاً کدی برای ورود به کیف پول دیجیتال (ولت) است. درواقع زمانی که کیفت پول کاغذی ایجاد می‌شود تمام کلید‌های ورود شما از روی شبکه و ولت حذف می‌شود و به برگه شما منتقل می‌شود. این به این معنی است که از این به بعد شخصی نمی‌تواند کیف پول کاغذی شما را هک کند و به ارز‌های دیجیتال شما دسترسی داشته باشد. مگر آنکه این برگه مهم را به صورت حضوری از شما بگیرد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که حذف این کلید‌ها و فریز کد خود از روی ولت دیجیتال به این معنا است که اگر این برگه را گم کنید دیگر هرگز به ارز‌های دیجیتال خود دسترسی نخواهید داشت. این کیفت پول‌‌های کاغذی اولین کیف پول‌‌هایی بودند که پس از به وجود آمدن ارز دیجیتال استفاده می‌شدند. هرچند که از زمانی که این نوع کیف پول به وجود آمده زمان بسیاری گذشته است و کیف پول‌های دیجیتال پیشرفت بسیاری داشته‌ اند. اما استفاده از کیف پول کاغذی هنوز هم روش مطمئن و امن باقی مانده است.

چگونه کیف پول کاغذی درست کنیم و از آن استفاده کنیم

چگونه کیف پول کاغذی درست کنیم
چگونه کیف پول کاغذی درست کنیم

همان‌گونه که در طول مطلب گفته شد کیف پول کاغذی معمولاً توسط نرم افزار‌ تولید می‌شود. در ادامه مراحل ساخت آن را توضیح می‌دهیم.

  • یک برنامه دانلود کرده و آن را روی دستگاه خود اجرا کنید.
  • کیف پول خود را بسازید.
  • تعداد نسخه‌هایی را که می‌خواهید چاپ کنید را تعیین کنید.
  • در صورت درخواست، یک پین یا رمز عبور برای رمزگذاری کیف پول خود وارد کنید.
  • کیف پول خود را تولید کنید.
  • در نهایت آن را چاپ کنید.

فراموش نکنید که پس از اتمام کار برنامه را حذف کنید و از یک برنامه استفاده کنید که بارکد کیف پول کاغذی شما را اسکن می‌کند. همچنین می‌توانید کلیدهای انتقال رمزنگاری خود را به برنامه وارد کنید تا بتوانید خرید یا انتقال را شروع کنید.

چگونه از کیف پول کاغذی خود محافظت کنیم؟

چگونه از کیف پول کاغذی خود محافظت کنیم؟
چگونه از کیف پول کاغذی خود محافظت کنیم؟

کیف پول‌های کاغذی برای چندین سال یکی از امن‌ترین راه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال به حساب می‌آمدند. با این حال، استفاده از آنها مورد علاقه تمام افراد نیست؛ زیرا در برابر عوامل محیطی حساس هستند و می‌توانند باگذشت زمان تخریب شوند و دیگر هیچ راهی برای دسترسی به ارز‌های دیجیتال وجود نداشته باشند.

این کیف پول‌های کاغذی اگر به وضوح چاپ شوند، ایمن ذخیره شوند و از آسیب در امان باشند، همچنان می‌توانند مفید باشند. با این حال، قبل از تصمیم به استفاده از کیف پول کاغذی، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

امنیت دستگاه

در نظر داشته باشید که پیش از تولید کیف پول کاغذی باید مراقب باشید که دستگاه شما کاملاً ایمن باشد تا نتوانند در هنگام تولید این کلید‌ها به دستگاه شما نفوذ کنند و به این کد‌ها دسترسی پیدا کنند. برای این کار بهتر است که پیش از هر کاری دستگاه خود را یک بار توسط برنامه‌های معتبر آنتی ویروس اسکن کنید که از نبود هیچ‌گونه بد افزار یا ویروس در سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

دقت در چاپ

پرینتر‌ها و دستگاه‌های چاپ به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند؛ زیرا ممکن است که در هنگام چاپ یا جوهر پرینتر تمام بشود و یا کاغذ در دستگاه گیر کند در نتیجه بهتر است که پیش از چاپ کیف پول کاغذی خود به این نکات با دقت بسیار توجه کنید.

ذخیره سازی فیزیکی

هنگامی که کیف پول کاغذی خود را ایجاد کردید، نحوه نگهداری آن را در نظر بگیرید. برای نگهداری کیف پول خود به مکانی امن مانند گاوصندوق ضد حریق و ضد آب نیاز دارید. بسته به ارزش بازار منصفانه (FMV) ارز دیجیتالی که در یک کیف پول کاغذی قرار می‌دهید باید شرایط نگهداری از آن را تنظیم کنید.

نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول کاغذی تحت چه شرایطی توصیه می‌شود؟

اگر به دنبال نگهداری ارزهای دیجیتال و هولد ارزهای دیجیتال برای طولانی مدت هستید، یک کیف پول رمزنگاری کاغذی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. زیرا این نوع کیف پول امنیت بیشتری دارد و هکرها نمی توانند این نوع کیف پول را به دلیل کاغذی بودن هک کنند! با این حال، باید در مراقبت از کیف پول ارز دیجیتال فیات خود دقت کنید و کلید خصوصی کیف پول خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید. اگر کلید خصوصی شما فاش شود، دارایی های دیجیتال شما به راحتی می توانند دزدیده شوند. برخلاف تمام این موارد، اگر شما یکی از سرمایه گذارانی هستید که دائماً در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید، برای خرید تتر باید به دنبال یک کیف پول گرم و امن با امنیت بالا باشید.

با مطالعه انواع پورتفولیو متوجه می شویم که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. به همین دلیل، در بیشتر موارد توصیه می شود بخشی از دارایی های دیجیتال خود را در یک کیف پول صرافی در گردش نگه دارید و قسمت دیگر را در یک کیف پول سرد مانند کیف پول کاغذی ذخیره کنید. به یاد داشته باشید که شما مسئول نگهداری سرمایه دیجیتال خود در مکانی امن هستید و باید در انتخاب بهترین روش نگهداری ارزهای دیجیتال خود بسیار دقت کنید. به همین دلیل، توصیه می کنیم ابتدا تمام کیف پول های سرد و گرم را در وبلاگ کیف پول من بررسی و رتبه بندی کنید. سپس یک کیف پول انتخاب کنید و ارزهای دیجیتال را ذخیره کنید.

 جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت که کیف پول کاغذی یک روش امن و بسیار مطمئن برای ذخیره و نگهداری از ارز‌های دیجیتال است. برای استفاده از این روش بهتر است که نکات را به خوبی رعایت کنید و از این برگه به خوبی نگهداری کنید؛ زیرا که در صورت گم کردن آن دیگر هرگز دیگر به ارز‌‌های دیجیتال خود دسترسی نخواهید داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *