آنچه باید در مورد روانشناسی معاملاتی بدانید

روانشناسی را می توان علم مطالعه ذهن و رفتار انسان دانست. روانشناسی در واقع یک رشته چند وجهی با زمینه های مطالعاتی مانند رشد انسانی، ورزش، سلامت، رفتار بالینی و اجتماعی و فرآیندهای شناختی است.

این رشته شامل تمام جنبه های تجربه انسانی است. از عملکردهای مغز گرفته تا اقدامات دولت‌ها، از رشد کودکان تا مراقبت از سالمندان، از پس‌انداز تا سرمایه‌گذاری پول، همه می‌توانند تحت تأثیر روانشناسی باشند. در این میان، تاثیر روانشناسی معاملاتی بر بازارهای معاملاتی را نباید انکار کرد. برای درک بهتر این موضوع ابتدا به تأثیر روانشناسی بر رفتار می پردازیم.

روانشناسی معامله‌گری چیست؟

روانشناسی معاملاتی به احساسات و حالت های ذهنی اشاره دارد که به موفقیت یا شکست در معاملات کمک می کند. روانشناسی تجارت جنبه های مختلفی از شخصیت و رفتار افراد را نشان می دهد. جنبه هایی که تأثیر بسزایی بر رویه های تجاری آنها دارد. روانشناسی معاملاتی در واقع می تواند به اندازه سایر ویژگی ها مانند دانش، تجربه و مهارت در تعیین موفقیت معاملات مهم و موثر باشد.

انضباط و ریسک پذیری دو مورد از حیاتی ترین جنبه های روانشناسی معاملاتی هستند. زیرا اجرای این جنبه ها توسط یک معامله گر برای موفقیت طرح معاملاتی او حیاتی است. شاخص های ترس و طمع معمولاً با روانشناسی معاملات مرتبط هستند، در حالی که چیزهایی مانند امید و پشیمانی نیز نقش ویژه ای در رفتار معاملاتی دارند.

سوگیری‌های شناختی در بازارهای مالی و کریپتو

ذهن یک فرد می تواند بدترین دشمن او در معاملات باشد. همچنین ممکن است دوست داشته باشید باور کنید که در مورد هر تصمیمی منطقی هستید. اما این در بسیاری از تصمیمات معاملاتی صادق نیست.

مشکل این است که توجه شما در دنیای پیچیده تر محدود شده است. مغز تنبل است، دوست دارد در انرژی صرفه جویی کند و هر زمان که ممکن است میانبرها را پیدا کند. همین مشکل گاهی منجر به ساده سازی اطلاعات تا حد اشتباه می شود. این در واقع همان چیزی است که منجر به سوگیری های شناختی در بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال می شود.

سوگیری های شناختی قضاوت هایی هستند که ما بر اساس تجربیات و باورهای خود انجام می دهیم تا شواهد عینی. این سوگیری ها می تواند ما را به سمت تصمیم گیری نادرست سوق دهد. به خصوص هنگام معامله در بازارهای مالی و بهترین ارزهای دیجیتال!

برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر، باید منطقی تر فکر کنید. درک اینکه سوگیری های شناختی شما چیست و غلبه بر آنها یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود عملکرد شماست. صدها سوگیری شناختی وجود دارد. بیایید با چهار مورد بزرگ در روانشناسی معاملاتی شروع کنیم که هر معامله گر ارزهای دیجیتال را در مقطعی تحت تأثیر قرار می دهد.

اصول اساسی در روانشناسی معاملاتی مارک داگلاس

۱. با روانشناسی معاملاتی “شکاف سود” را با موارد درست پر کنید

مارک داگلاس در کتاب ها و سمینارهای خود در زمینه روانشناسی معاملاتی معمولاً به اصطلاح “شکاف سود” اشاره می کند. آنچه مارک داگلاس در مورد آن صحبت می کند; اساساً، این تفاوت یا “شکاف” بین سود زیادی است که می توانید با استفاده از روش معاملاتی خود به دست آورید. معامله گران اغلب با امید زیادی شروع به یادگیری و استفاده از یک سبک معاملاتی می کنند. آنها می خواهند درآمدی کسب کنند که بتوانند به آن اعتماد کنند و نتایج خوبی از معاملات خود بگیرند.

اصول اساسی در روانشناسی معاملاتی
اصول اساسی در روانشناسی معاملاتی

با این حال، این نتایج تنها زمانی امکان‌پذیر است که شما از یک رویکرد مؤثر پیروی کنید که با نظم و انعطاف‌پذیری مشخص می‌شود و به سادگی نادیده می‌گیرید، و در نتیجه با «شکاف سود» که مارک به آن اشاره می‌کند مواجه می‌شوید. ن

کته اصلی که آقای داگلاس در مورد شکاف درآمدی بیان می کند این است که معامله گران معمولاً سعی می کنند شکاف معاملاتی خود را با یادگیری بیشتر در مورد بازارهای مالی، تغییر روش های معاملاتی خود، و صرف زمان بیشتر پشت رایانه های خود برای معامله پر کنند.

با این حال، آنچه آنها باید بیاموزند روانشناسی فردی و نحوه تعامل آنها با بازارهای مالی است. اساساً، آنها باید “مهارت های ذهنی مناسب” را کسب کنند تا روش خود را به درستی اجرا کنند و بیشترین سود را برای پر کردن “شکاف سود” برای خود به دست آورند.

۲. برنده شدن و یک تاجر برنده بودن دو چیز متفاوت هستند

هر کسی، حتی یک کودک 5 ساله، می تواند خود را برنده این معامله ببیند. برای برنده شدن در یک معامله به هیچ مهارتی نیاز ندارید و فقط با کمک شانس می توانید یک معامله برنده به دست آورید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حساب معاملاتی خود را باز کنید و چند دکمه را یکی یکی فشار دهید و اگر خوش شانس باشید می توانید در مدت زمان کوتاهی درآمد زیادی به دست آورید.

در نتیجه، در صورت موفقیت در موارد فوق، کاملاً طبیعی است که معامله‌گری که هنوز هیچ مهارت و دانش روانشناسی معاملاتی را کسب نکرده است، ذهنیت «سود آسان است» را به دست آورد و معتقد باشد که «صرفه جویی در هزینه های زندگی در این زمینه راه بسیار آسان است.» کار سختی نخواهد بود.” اکثر معامله گران به این شکل پیش می روند. ناگفته نماند که این افراد به همان سرعتی که ثروتمند میشوند، شاید حتی سریع تر پول خود را از دست می دهند.

یک معامله گر برنده دارای مهارت های ذهنی برای درک و استفاده از این واقعیت است که هر معامله ای که انجام می دهد یک نتیجه کاملا تصادفی دارد. به عبارت دیگر این افراد تا پایان معامله نمی توانند از نتیجه معامله مطلع شوند.

معامله گران برنده کاملاً از این موضوع آگاه هستند. این افراد می دانند که باید با این دیدگاه در بازارهای مالی معامله کنند و در هر معامله ای که پیش می آید، همه وسوسه ها را نادیده بگیرند.

این معامله گران وقتی روی تصویر بزرگتر تمرکز می کنند قادر به انجام این کار هستند. تصویر بزرگتر این واقعیت است که اگر آنها روش خود را به طور مکرر در مدت زمان طولانی در معاملات پیاده کنند، سود بالایی خواهند داشت. بنابراین، یک معامله برنده را با یک معامله گر برنده اشتباه نگیرید. این یک تله بسیار آسان برای افتادن در آن است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *