ترید چیست و چگونه کار می‌کند؟

ترید جهانی و تجارت بین کشورها باعث می شود مصرف کنندگان و کشورها در معرض کالاها و خدماتی قرار بگیرند که در کشورهایشان در دسترس نیستند. تقریباً هر نوع محصولی در بازار بین المللی یافت می شود: مواد غذایی، پوشاک، قطعات یدکی، روغن، جواهرات، شراب، سهام، ارز و آب. خدمات نیز معامله می شود.

کالاهای فروخته شده در بازار جهانی صادراتی و کالاهای خریداری شده در بازار جهانی وارداتی است. واردات و صادرات در حساب جاری یک کشور در تراز پرداخت های آن لحاظ می شود.

در بازارهای مالی، ترید به خرید و فروش دارایی هایی مانند سهام، کالاها و ارزهای دیجیتال اشاره دارد. هر کسی می تواند تجارت را به صورت جداگانه (OTC) یا از طریق یک کارگزاری امتحان کند. معاملات خارج از بورس (OTC) به معاملاتی گفته می شود که به صورت غیر رسمی بین دو نفر و بدون واسطه، از طریق تلفن یا ایمیل انجام می شود.

تجارت بین‌الملل نه تنها کارایی را افزایش می‌دهد، بلکه به کشورها امکان مشارکت در اقتصاد جهانی را می‌دهد و فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) تشویق می‌کند، که مقدار پولی است که مردم در شرکت‌های خارجی و سایر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بنابراین، از نظر تئوری، اقتصادها می توانند کارآمدتر رشد کنند و به راحتی به شرکت کنندگان اقتصادی رقابتی تبدیل شوند. برای دولت میزبان، FDI وسیله ای است که از طریق آن ارز و تخصص خارجی می تواند وارد کشور شود.

اینها سطح اشتغال را افزایش می دهد و از نظر تئوری منجر به رشد تولید ناخالص داخلی می شود. برای سرمایه گذار، FDI باعث گسترش و رشد شرکت می شود که به معنای درآمد بالاتر است.

کسری تجاری وضعیتی است که در آن یک کشور برای کل واردات خود بیش از درآمد کل صادرات خود هزینه می کند. کسری تجاری به معنای خروج ارز داخلی به بازارهای خارجی است. این ممکن است به عنوان تراز منفی تجاری (BOT) نیز نامیده شود.

انواع سبک‌های ترید

انواع سبک‌های ترید
انواع سبک‌های ترید

ترید، معاملات یا خرید و فروش دارایی ها در مدل های مختلفی صورت می گیرد که برخی از رایج ترین مدل ها به شرح زیر است:

ترید اسکالپینگ (Scalping)

“اسکالپینگ” به عنوان تجارت خرد نیز ارائه می شود. این سبک از معاملات اساسا تحت معاملات روزانه است. اسکالپینگ نوعی معامله برای کسب سود اندک از نوسانات کوتاه مدت قیمت است. این درمان را می توان چندین بار در روز تکرار کرد. حتی اگر همه معاملات سودآور نباشند، سود معامله گر در نهایت بیشتر از ضرر او خواهد بود. بنابراین، این نوع معاملات نیاز به یک استراتژی خروج قوی دارد تا اطمینان حاصل شود که معامله گر متحمل ضررهای قابل توجهی نمی شود. در واقع دوره نگهداری دارایی در مقایسه با معاملات روزانه کوتاهتر است.

ترید روزانه (Day Trading)

“معاملات روزانه” شامل خرید و فروش سهام یا هر دارایی در طول روز است. در این نوع معامله، معامله گر معامله خود را قبل از پایان روز کاری می بندد. معاملات روزانه نیاز به مهارت در درک مسائل بازار و نوسانات قیمت دارد. بنابراین، معامله گران با تجربه اغلب به معاملات روزانه متوسل می شوند.

ترید سویینگ (Swing Trading)

این نوع معاملات برای سرمایه گذاری در الگوهای سهام کوتاه مدت استفاده می شود. این الگو برای کسب سود در کالا در عرض چند روز پس از خرید استفاده می شود. در معاملات نوسانی، سرمایه گذاران در درجه اول قادر به پیش بینی جهت بازار با تکیه بر تحلیل تکنیکال هستند.

ترید مومنتوم (Momentum Trading)

زمانی که قیمت یک دارایی ارزشمند برای یک دوره زمانی معین حرکت صعودی داشته باشد، گفته می شود که دارای شتاب بیشتری است. در معاملات مومنتوم، معامله گران سعی می کنند از این حرکت قیمت سود ببرند. آنها سفارشی را با هدف فروش دارایی پس از رسیدن به اوج انجام می دهند. در اینجا، تریدر ممکن است مجبور شود چند ساعت یا چند روز صبر کند تا به سود مورد نظر دست یابد.

تریدر کیست؟

معامله گر شخصی است که وقت خود را صرف خرید و فروش دارایی های مالی در هر بازار مالی می کند.

یک تربدر می تواند برای خود از طرف شخص یا سازمان دیگری خرید یا فروش کند. تفاوت اصلی بین یک سرمایه گذار و یک معامله گر مدت زمانی است که آنها دارایی را در حساب خود نگه می دارند. به عبارت دیگر، تاجر شخصی است که به خرید و فروش کوتاه مدت سهام یا هر ابزار مالی دیگری می پردازد. در حالی که سرمایه گذاران تمایل دارند به بلند مدت معاملات خود نگاه کنند.

معامله گران معمولاً روندهای کوتاه مدت را انتخاب می کنند. معامله گر به بررسی وضعیت بازار مالی می پردازد و بر اساس نتایج تحلیل خود به معامله می پردازد تا از نوسانات قیمت در بازار بهره مند شود.

مهارت و قدرت تحلیل در این شغل بسیار مهم است. زیرا پیش بینی قیمت ها بر اساس روندهای کوتاه مدت کار بسیار دشواری است و ریسک زیادی را به همراه دارد.

تفاوت ترید و سرمایه‌گذاری

تفاوت ترید و سرمایه‌گذاری
تفاوت ترید و سرمایه‌گذاری

ترید عبارت است از خرید و فروش اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه، ارز و کالا. در مقابل، سرمایه گذاری خرید مقدار زیادی از سهام و نگه داشتن آنها برای مدت طولانی است.

اگرچه سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال کسب سود از بازارهای مالی هستند، اما هر روش برای دستیابی به این هدف متفاوت است.

به طور کلی، سرمایه گذاران به دنبال سود در دوره های زمانی طولانی هستند. پس با توجه به این مدت طولانی میزان سودی که در هر سرمایه گذاری در نظر می گیرند مبلغ هنگفتی خواهد بود. در مقابل، معامله گران به دنبال سود بردن از نوسانات کوتاه مدت قیمت در بازار هستند.

آنها اغلب وارد معاملات خرید یا فروش می شوند و با مقداری سود خارج می شوند. بنابراین، معامله گران به دنبال سود بالا در هر معامله نیستند، هدف اصلی کسب سود از هر معامله است. تعداد زیادی از معاملات معامله گران می تواند سرمایه آنها را در دراز مدت افزایش دهد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *