بهترین صرافی ایران برای خرید و فروش ارز های دیجیتال

برای یافتن بهترین صرافی ایران برای خرید تتر، ارزهای دیجیتال مانند پی اس ووچر، پرفکت مانی یا رمز های دیجیتال مانند تتر، Bitcoin و غیره، تاریخچه، پشتیبانی، روش تسویه حساب و امنیت آن صرافی را بررسی کنید.

بازار ارزهای دیجیتال گستره وسیعی دارد و این روزها با توجه به انعطاف پذیری نهادهای قانونی در کشورهای مختلف برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری مشتاق سرمایه گذاری در این بخش هستند. این مشکل باعث شده تا پول زیادی وارد بازار ارزهای رمزنگاری شده شود و زمینه مذکور برای سرمایه گذاری جذاب تر به نظر می رسد. در حال حاضر بیش از 1800000 ارز رمزنگاری شده به سرمایه گذاران ارائه شده است و قابل خرید، فروش و حتی نگهداری است.

اگر شخصی بخواهد در این بخش سرمایه گذاری کند، باید بین ارزهای دیجیتال معتبر و رمزارزهای تقلبی تمایز قائل شود. قبل از ورود به مقاله، بهتر است بدانید که با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، دامنه کلاهبرداری ها و روش های کلاهبرداری در این بخش همیشه افزایش می یابد.

بسیاری از کلاهبردارانی که در زمینه ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی مسلط هستند به طرق مختلف ارزهای رمزنگاری شده تقلبی را به بازار معرفی می کنند و با دریافت سرمایه های کلان که بعضاً به چندین میلیون دلار می رسد، رمزارز معرفی شده را از چرخه معاملات حذف می کنند. بنابراین، بهتر است ابتدا با ارزهای دیجیتال قابل اعتماد آشنا شوید و سپس به خرید و فروش در این زمینه بپردازید.

بهترین صرافی ایران در ارزهای رمزنگاری شده با توجه به عدم قانون گذاری در این زمینه، به طور کلی هیچ یک از صرافی ها مجوز تجاری ندارند، اما این به معنای باطل بودن این صرافی ها نیست، بلکه بسیاری از صرافی ها در ایران با سابقه درخشان و خوب در حال فعالیت بوده و توانسته اند بیشترین رضایت را از مشتریان خود جلب کنند.

اکثر معامله ‌گران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال از تتر برای شارژ حساب‌های خود در صرافی‌های خارجی مانند بایننس، کوینکس، کوکوین و غیره استفاده می‌ کنند، زیرا صرافی‌های خارجی تسهیلات بیشتری به آنها می‌  دهند و حجم تراکنش در این صرافی‌ها بسیار بیشتر از صرافی‌ های داخلی است. کارمزد تراکنش در این صرافی ها نیز بسیار کمتر از صرافی های ایرانی می باشد.

سابقه و اعتبار بهترین صرافی

یکی از مهم ترین شاخص های بهترین صرافی ایران، سابقه فعالیت خوب است. برای یافتن سابقه فعالیت می توانید تاریخچه دامنه آن صرافی را بررسی کنید یا تاریخچه انتشار مقالات آن صرافی را بررسی کنید و همچنین برند و رتبه خوبی در سئو گوگل کسب کنید و همچنین قسمت نظرات و نظرات را بررسی کنید. این موارد را در مورد تبادل در رسانه های اجتماعی یا سایر وب سایت ها بررسی کنید

مراقب باشید این موارد تنها بخشی از عوامل یافتن یک صرافی خوب هستند و برای یافتن بهترین صرافی ایران باید به فاکتورهای دیگر نیز توجه کنید.

قیمت و کارمزد خرید و فروش در بهترین صرافی ایران

پشتیبانی و پاسخگویی به موقع بهترین صرافی ایران
پشتیبانی و پاسخگویی به موقع بهترین صرافی ایران

مراقب باشید، برخی از صرافی های غیرقابل اعتماد ارزهای دیجیتال برای جذب مشتریان خود از نرخ کمیسیون بسیار پایین استفاده می کنند که عملاً کار با این نرخ ها غیرممکن است، بنابراین نرخ کمیسیون باید منصفانه و معقول باشد و قطعاً باید به دنبال بهترین صرافی ایران باشید که کمترین نرخ کارمزد را در کنار تدابیر امنیتی بالا دارد.

معمولا صرافی هایی که بازار معاملاتی دارند یعنی خریدار و فروشنده با ثبت سفارش در آن پلتفرم خرید و فروش می کنند و عملاً صرافی مستقیماً در معاملات خریدار و فروشنده (p2p) دخالت نمی کند، کارمزدها حدود 0.2 به 0.5 درصد از خریدار و فروشنده دریافت می کند.

اما صرافی هایی که این سیستم را ندارند و در واقع از خود صرافی خرید و فروش می کنند، نرخ کارمزد بالاتری دارند و معمولا 1 تا 2 درصد شارژ می کنند و در برخی صرافی ها این عدد به 4.5 درصد می رسد.

برای خرید ووچر پرفکت مانی و PS، صرافی P2P در ایران وجود ندارد. در واقع برای خرید یا فروش این نوع ارزها باید با خود صرافی معامله انجام دهید اما یکی از صرافی هایی که امکان خرید و فروش این ارزها را با نرخ کارمزد پایین به شما می دهد. صرافی تتریار می باشد.

دریافت احراز هویت از کاربران

برخلاف اینکه کاربران زیادی وجود دارند که نمی خواهند خود را در صرافی های دیجیتال احراز هویت کنند، اما این یکی از عوامل ضروری برای تشخیص صرافی معتبر از صرافی نامعتبر است.

طبق قانون جمهوری اسلامی ایران و دستورالعمل پلیس فتا، کلیه صرافی های معتبر باید هویت تمامی کاربران خود را تایید کنند و در صورت عدم انجام این کار، درگاه های پرداخت آن صرافی بلافاصله مسدود می شود و در صورت وقوع پولشویی و سایر جرایم، مدیران آن بورس مسئولیت این امور را خواهند داشت.

بنابراین، اگر بهترین صرافی ایران معتبر باشد و سابقه خوبی داشته باشد، از این قوانین آگاه است و قطعاً از کاربران خود درخواست احراز هویت می گیرد.

اما مراقب باشید، برای راحتی و رضایت کاربران، صرافی ها معمولا احرازهویت چند مرحله ای را با توجه به سقف خرید روزانه انجام می دهند. به عنوان مثال تمامی کاربران می توانند با ثبت نام در سایت و بهره مندی از خدمات این گروه با ارسال عکس کارت شناسایی خود، روزانه تا سقف 500 هزار تومان در صرافی تتریار خرید کنند.

اما برخی از کاربران ممکن است به محدودیت های بالاتری نیاز داشته باشند، بنابراین این کاربران باید فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنند. مثلا در تتریار اگر یک عکس سلفی با مدارک و متن قرارداد امضا شده بفرستند سقف به 3 میلیون در روز افزایش می یابد. برای ارتقای بیشتر، تلفن ثابت باید در سامانه صرافی ثبت شود اگر یک صرافی به شما اجازه خرید و فروش در سیستم خود را بدون احراز هویت می دهد، عملکرد آن صرافی را زیر سوال ببرید و آن صرافی را با دقت بیشتری بررسی کنید.

پشتیبانی و پاسخگویی به موقع بهترین صرافی ایران

پشتیبانی و پاسخگویی به موقع بهترین صرافی ایران
پشتیبانی و پاسخگویی به موقع بهترین صرافی ایران

یک عامل مهم برای بهترین صرافی ایران داشتن پشتیبانی قوی است. معمولا صرافی های آنلاین باید در کمتر از 24 ساعت پاسخگوی تمام مشکلات مشتریان خود باشند و اگر صرافی پشتیبانی خوبی نداشته باشد یا مشکلات کاربران خود را به موقع حل نکند بهتر از صرافی دیگری با پشتیبانی بهتر استفاده کنید.

تسویه های به موقع

بهترین صرافی ایران باید برنامه مناسب و معقولی برای تسویه ریالی کاربران داشته باشد، به عنوان مثال در تتریار دو نوع برداشت داریم که می توانید با ثبت برداشت آنی در کمتر از یک ساعت مبلغ خود را در حساب خود دریافت کنید و یک برداشت عادی با هر مبلغی در دو دوره ظهر ساعت 11:00 و عصر ساعت 17:00 پرداخت می شود.

جمع بندی

اگر به دنبال بهترین صرافی ایران برای خرید پرفکت مانی هستید، می توانید تاریخچه این صرافی را از سایت پرفکت مانی بررسی کنید.

پرفکت مانی حساب هایی را که تایید شده اند و سابقه خوبی دارند تایید می کند و درصد کمیسیون آنها را کاهش می دهد و همچنین بر اساس حجم تراکنش ها به آنها امتیاز می دهد. هر چه این عدد بیشتر باشد، اعتبار آن صرافی زیاد تر است.

برای یافتن این موارد، باید وارد صرافی اعضا شده و به بخش فروش پرفکت مانی (به معنای فروش اکانت به حساب است، نه کوپن پرفکت مانی) بروید و در واقع وقتی متصل شدید، مقداری دلار پرفکت مانی به آن سایت بفروشید در آن موقع اسم و مشخصات آن صرافی ظاهر می شود و مشخص می شود که این صرافی در پرفکت مانی احراز هویت شده است و موجودی و اعتبار آن صرافی نشان داده می شود. توجه داشته باشید که در این روش نیازی به پرداخت نیست، پس از اتصال به درگاه پرفکت مانی، جزئیات به شما نمایش داده می شود.

نکته مهمی که برای تمامی صرافی ها قابل استفاده است، خرید و فروش اندکی از آن صرافی و بررسی وضعیت پشتیبانی، پاسخگویی و تسویه حساب آن صرافی است. در این صورت اگر این صرافی نامعتبر باشد مبلغ کمی را از دست خواهید داد و دچار مشکل خواهید شد. هرگز مبالغ زیادی را در صرافی ای که با آن آشنایی ندارید معامله نکنید.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *